در سال های اخیر تلفنهای هوشمند بسیار پیشرفت کردهاند و در حال حاضر امکانات بسیار گوناگون و متنوعی را ارائه میدهند. بدیهی است که رفتار مشتریان نیز به موازات این تغییرات، تغییر کرده باشد و تلفن همراه دیگر برای آنها یک ابزار ارتباطی تلقی نشود. امروزه دیگر تلفن همراه یک وسیله ضروری برای زندگی روزانه به حساب میآید و به نوعی یک منبع شخصی سرشار از اطلاعات است. اگر شما در صدد وفادار کردن مشتری خود از طریق پیامک به خود هستید در ادامه با ردپیامک همراه باشید.
در حال حاضر ما از طریق موبایلمان به ساعت، تقویم، عکسهایمان، شبکههای اجتماعی نظیر اینستاگرام و تعداد زیادی امکانات دیگر دسترسی داریم. با این تفاسیر زمان بسیار زیادی از روز را در حال استفاده از آن هستیم. بنابراین بسیار ضروری است که کسب و کارها نیز توجه ویژهای نسبت به این تغییرات داشته باشند و اکنون که تلفن همراه تبدیل به وسیلهای شخصی شده، تبلیغات شما هم باید شخصی تر باشد. در این مقاله راهکارهای ایجاد یک رابطه شخصی بین برند و مشتری را با هم بررسی میکنیم.
شناخت هرچه بیشتر مشتریان:
با توجه به تحقیقاتی که توسط سامانه ردپیامک صورت گرفته، متوجه شدیم که موفق ترین نوع پیامک تبلیغاتی موردی است که در سطحی شخصی با مشتریان ارتباط برقرار میکند و آنهارا تشویق به حمایت از کسب و کار خود میکند. اما چگونه میشود همچین کار هوشمندی را انجام داد و فضایی صمیمی با مشتری ایجاد کرد؟ و اینکه آیا استفاده از اطلاعات کاربران در پیامک تبلیغاتی میتواند در وفادار کردن مشتری به ما کمکی کند؟
جمع آوری اطلاعات مشتریان:
قدم اول جمع آوری اطلاعات مفید درباره مشتریان است. اگر از مشتریان خود فقط شمارهشان را بگیرید نمیتوانید در پیامک ارسالی خود به آنها صمیمی باشید. اما هر چقدر که اطلاعات دریافتی شما از مشتریناتان بیشتر باشد، پیشنهادهای بهتری به آنها میتوانید ارائه دهید. در حدی که حتی بتوانید در مواقع مناسب برای هر شخص به آنها ارسال پیامک داشته باشید. اگر بتوانید از اطلاعات مفید مشتریناتان به صورت هوشمند استفاده بکنید آن زمان شما از تمام رقبای خود متمایز خواهید شد و این امر باعث وفاداری بیشتر مشتریان شما میشود.
توجه به دسته بندی مشتریان:
در صورت داشتن هر چه بیشتر اطلاعات مفید، بهتر میتوانید مشتریان خود را دسته بندی کرده و پیامک تبلیغاتی هدفمند ارسال کنید. با توجه به اینکه اکثر شرکتها فقط در حد گرفتن شماره مشتریناشان پیش میروند، شما اگر بخواهید خود را از سایر رقبای صنعتتان جدا بکنید و متمایز باشید جمعآوری اطلاعات میتواند یک روش بسیار مناسب باشد. پیشنهاد ما این است که در ابتدای اینکار حتما وقت بگذارید و ببینید که اطلاعاتی از مشتری برایتان حائز اهمیت است و به شما در ایجاد وفاداری در مشتری کمک میکند. سه نوع اطلاعات که تقریبا در همه کسب و کارها مشترک است عبارت اند از:
نام مشتری – به اسم خطاب کردن مشتریناتان میتواند یک روش بسیار مناسب برای ایجاد حس صمیمیت باشد.
تاریخ تولد – تبریک روز تولد و حتی ارائه یک تخفیف به مناسبت این روز ارزش بسیار زیادی در چشم مشتری دارد.
علایق – ارسال بر اساس علاقه مشتری بازدهی فروش شما را به میزان قابل توجهی بالا ببرد.
مطمئن باشید که مشتری قدر تلاش شما را میداند و با وفادار ماندن به شما زحمات شما را جبران میکند. در ادامه دو روش کاربردی برای وفادار کردن مشتری به وسیله پیامک تبلیغاتی به شما آموزش خواهیم داد.
هیچ چیز بهتر از یک داستان نمیتواند توجه را جلب کند:
فرض کنید که شما صاحب یک فروشگاه ورزشی هستید. سحر یکی از مشتریان شما است که به اسکی علاقه دارد و فصل سرما نزدیک است. با وجود اینکه سحر از شما سال پیش لوازم اسکی را گرفته ولی بدلیل تعداد زیاد فروشگاه های ارائه دهنده لوازم ورزشی شاید به خرید از شما وفادار نماند. خوشبختانه شما سال پیش از ایشان اطلاعاتی مثل شماره و علاقه ورزشی اش پرسیدهاید. با داشتن این اطلاعات شما میتوانید یک پیامک مانند تصویر زیر به وسیله پنل ردپیامک برایش ارسال کنید.
ایجاد احساس خاص بودن در مشتری:
تا همین جا شما با حرکتی هوشمند، باعث شدید سحر تحت تأثیر قرار گیرد که شما او را یادتان نرفته ولی باز هم میتوانید از این فراتر بروید. به طور مثال میتوانید یک تخفیف برای او در نظر بگیرید تا احساس خاص بودن بکند. مانند تصویر زیر:
با این کار با یک تخفیف جزئی هم سحر مشتاق خرید از مجموعه شما میشود، هم شما یک مشتری وفادار پیدا میکنید.
کسب و کار شما و بازاریابی پیامکی:
البته این اطلاعات فقط بدرد یک فروشگاه ورزشی نمیآید، و در هر صنعتی قابل استفاده است. پس فرقی نمیکند که شما صاحب یک موسسه آموزشی هستید یا یک رستوران، نباید قدرت بازاریابی پیامکی را دست کم بگیرید. جالب است بدانید که 98درصد افراد تمام پیامکهای دریافتی خود را میخوانند. که در مقایسه با دیگر روش های تبلیغاتی بسیار آمار درخشانی است. برای مشاهده انواع روش استفاده هوشمند از پنل پیامکی کافی است به آپارات ردپیامک سر بزنید.
اگر دوست دارید بیشتر در مورد بازاریابی پیامکی بدانید و از مزیت آن در رونق کسب و کار خودتان بهرهمند شوید میتوانید با بخش پشتیبانی ردپیامک تماس بگیرید و از مشاوران ما راهنمایی بگیرید.