انواع روش‌های بازاریابی و تبلیغات موسسات آموزشی (آموزشگاه‌ها)

انواع روش های بازاریابی و تبلیغاتی مناسب آموزشگاه ها

فهرست مطالب

 

 

از آنجایی که موسسات و آموزشگاه­‌ها با تعداد زیادی شاگرد در ارتباط هستند. زمان و هزینه زیادی را برای کنترل امور خود صرف می‌کنند. از اطلاع رسانی کلاس­‌ها یا تغییر جدول زمانی آنها گرفته تا یادآوری شهریه و مباحث مربوط به تبلیغات و انوع روش بازاریابی و جذب مشتری را در این مقاله می‌خواهیم بررسی کنیم. با ردپیامک همراه باشید.

 

 

انواع روش­های بازاریابی مناسب آموزشگاه‌­ها:

 

تبلیغات گوگل:

گوگل ادز در بازاریابی و تبلیغاتی مناسب آموزشگاه ها

اگر شما برای کسب و کار خودتان دارای سایت هستید، می­‌توانید از طریق استفاده از گوگل ادز در نتایج موتور جستوجو بالاتر از جایگاه حقیقیتون نمایش داده شوید. البته که این خدمت مانند اکثر روش‌­های تبلیغاتی پولی است و بر اساس کلمات کلیدی کار می­‌کند، به این صورت که اگر کاربری آن کلمه کلیدی را جستوجو کند سایت شما در صدر نتایج قرار می­‌گیرد. گروه ما در آژانس مارکتینگ ردیاک آماده انجام تبلیغات گوگل برای سایت شما می‌باشد.

 

ایمیل مارکتینگ:

در سال­‌های اخیر با افزایش بسیار زیاد ایمیل­‌های اسپم تبلیغاتی مردم نسبت به این روش بی اعتماد و بدبین شده‌­اند و همجنین طبق مطالعات اخیر نرخ خواندن ایمیل­‌های تبلیغاتی به زیر ده درصد رسیده است. با این حال روش ایمیل مارکتینگ هنوز یکی از متداول ترین راه­‌های بازاریابی اینترنتی محسوب می‌شود.

 

تبلیغات در شبکه­‌های اجتماعی:

یکی دیگر از را­ه‌­های جذب مخاطب، تبلیغ و فعالیت در شبکه­‌های اجتماعی است. این شبکه­‌ها روز به روز در حال محبوب‌­تر شدن هستند. ولی بزرگترین معضل تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی این است که مخاطبین و اساتید شما در سنین مختلف هستند و شاید بسیاری از آن­ها به این شبکه­‌ها دسترسی نداشته باشند. بنابر این، این روش نمی­‌تواند تنها روش تبلیغاتی شما باشد. البته با ایده های نوینی که آژانس مارکتینگ ردیاک در بخش سوشیال مدیا در اختیار مخاطبین خود قرار داده است ، تا حد زیادی باعث بهبود نحوه فعالیت شما در شبکه‌های اجتماعی می‌گردد.

 

بازاریابی پیامکی:

یازاریابی با سامانه ردپیامک

در کنار موارد ذکر شده روش دیگری وجود دارد که شاید بسیار کمتر درباره آن بدانید. در ادامه بیشتر درباره بازاریابی پیامکی صحبت خواهیم کرد و با مزایای آن می‌­شویم.

 

 

بازاریابی و جذب مشتری:

یکی از راه­های جذب مشتری برای آموزشگاه‌­ها تبلیغات توسط سامانه پیامکی است و با توجه به صرفه اقتصادی این روش همیشه در اولویت قرار دارد. یکی از قابلیت­‌های سامانه پیامکی ردپیامک، ارسال پیام انبوه به صورت هوشمند است. طبق آمار 94 درصد پیامک­‌ها خوانده می­‌شود، پس ارسال یک پیام جذاب و چشمگیر می­‌تواند بسیار پربازده باشد. جذاب ترین روش بازاریابی پیامکی برای آموزشگاه ها می‌تواند ارسال بر اساس محله آموزشگاه و انتخاب رده سنی و جنسیت باشد ، که در بخش آموزش ارسال پیامک بر اساس رده سنی و جنسیت به اختصار به توضیح و نحوه ارسال پیامک در این روش پرداخته ایم.

 

اطلاع رسانی:

برای آن‌که شرایطی که در ابتدای مقاله گفتیم پیش نیاید، پنل پیامکی می­‌تواند گزینه مناسبی باشد. آموزشگاه‌­ها می­‌توانند توسط سامانه ردپیامک هر مطلبی را که می­‌خواهند به گوش مخاطب خود برسانند. مانند زمان شروع دوره، پرداخت شهریه، امتحانات و غیره. برای این‌کار فقط کافی است که آموزشگاه شماره تلفن مشترکین خود را داشته باشد.

 

نظرسنجی:

نظر سنجی می­‌تواند به دو صورت به آموزشگاه­‌ها سود برساند. اول اینکه می‌­تواند رضایت مشتریان را افزایش دهد و دوم این‌که نظر مشترکین می­‌تواند مسیر آموزشگاه‌­ها را تغییر دهد و آن­‌ها را به سمتی ببرد که مشتریان انتظار دارند و بسیار در جذب بیشتر شاگرد کمک کند.

شما به عنوان صاحب یک آموزشگاه می­‌توانید بعد از هر دوره از شاگردان خود نظرسنجی کنید و بر اساس آن برای اساتیدتان تصمیم­‌گیری کنید که آیا همکاری با آن فرد برای شما مناسب است یا خیر. با استفاده از ردپیامک آموزشگاه شما قادر به انجام نظرسنجی هم خواهد بود.

 

نتیجه ­گیری:

در این مقاله درباره انواع راه‌­های تبلیغاتی مناسب آموزشگاه‌­ها صحبت کردیم. با این حال برای انجام تبلیغات هدفمند و حتی درگیری بیشتر با مخاطبان هدف خود بهتر است از روشی استفاده کنید که هم ارزان است، هم قابلیت تبلیغات و اطلاع‌­رسانی به مشترکین خود را همزمان به همراه داشته باشد.

سامانه پیامکی ردپیامک می­‌تواند در زمینه بهبود وضعیت آموزشگاه شما، با شما همکاری داشته باشد. در صورت نیاز به مشاوره می‌­توانید از طریق راه ارتباطی با مجموعه رد اس ام اس در ارتباط باشید.

همچنین شاید دوست داشته باشید!

بازازیابی پنهان چیست؟
بازاریابی پنهان چیست؟

با پیشرفته شدن تبلیغات در سال­ های اخیر در بعضی مواقع شما حتی نمی ­دانید که چگونه به یک برند خاص علاقه ­مند شدید یا

نظرات کاربران
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *