آموزش نحوه نوشتن بهترین متن تبلیغاتی برای ارسال پیامک انبوه

آموزش نحوه نوشتن بهترین متن تبلیغاتی برای ارسال پیامک انبوه

فهرست مطالب

 

 

یک هفته مانده به عید بود که با دوستانم در حال قدم­ زنی در بازارچه تجریش بودیم. در همان لحظات برای یکی از دوستان همراهم پیامکی از فروشگاه لباس فروشی که همیشه از آن خرید می­ کرد ارسال شد. متن پیامک تبلیغاتی بدین صورت بود که: تمامی لباس­‌های فروشگاه به مناسبت عید نوروز با 20% تخفیف عرضه می‌گردد.

با دیدن این پیامک با اینکه برنامه­ای برای خرید لباس نداشتیم ولی مسیرمان را به آنجا تغییر دادیم تا از محصولات تخفیف­خورده بازدید کنیم. شاید از خودتان بپرسید که دلیل تعریف این خاطره چه بود؟ چه چیزی در پیامک بود که باعث شد که ما مسیرمان را تغییر بدهیم؟ چگونه یک پیامک تبلیغاتی می­تواند به این صورت در چندین نفر انگیزه ایجاد بکند؟

در این مقاله ما به این سوالات مهم جواب خواهیم داد. با ما همراه باشید.

 

راهنمای نوشتن بهترین متن پیامک تبلیغاتی:

پیامکی که درباره آن صحبت کردیم حاوی یک متن کوتاه بود ولی به هوشمندانه‌­ترین شکل ممکن نوشته شده بود که علاقه شهروندان به تخفیف را به عنوان یک ارزش مورد هدف قرار داده بود. وقتی بر روی این این ارزش­ها تمرکز شود، هیجان زیادی در مخاطبان بوجود می­آید. حال نکته جالب الینجاست که این پیام فقط به خودشان خلاصه نمی­شود و باعث ایجاد بازاریابی دهان به دهان می­شود به این صورت که آنها این موضوع را با اطرافیان خود هم به اشتراک می­گذارند.

حال یکی از موضوع­های اصلی شناسایی ارزش­های مشتریان است. باید گفت که اینکار آسان نیست و مشتریان در هر زمان ارزش­های متفاوتی دارند. با هدف قرار دادن یک ارزش نمی‌توانید همه مخاطبان را به سمت خود بکشانید. پس بهتر است که با هدف قرار دادن ارزش­­های متفاوت در زمان­های گوناگون توجه تعداد بیشتری از افراد را به خود جلب کنید. این مقدمه شروع خوبی بود برای بررسی ویژگی­های یک پیامک تبلیغاتی مؤثر.

 

شروع جذاب:

یک قانون در سینما است که می­گوید اگر ده دقیقه اول فیلم مخاطب را جذب نکند آن محکوم به شکست است. این قانون در پیامک تبلیغاتی هم صادق است. در دنیایی که افراد با پیام­های تبلیغاتی احاطه شده­اند دیگر کسی مشتاق خواندن همه پیام­های تبلیغاتی نیست. بنابراین باید هنگام استفاده از پنل پیامکی این ویژگی حتما رعایت شود. هنگامی که شما پیامک تبلیغاتی ارسال می­کنید درست است که 93%  از تعداد پیامک­ها توسط مخاطبین هدف شما خوانده می­شود ولی تنها 15 ثانیه فرصت دارید تا آن افراد را جذب پیامک تبلیغاتی خود بکنید. پس ابتدای متن تبلیغاتی شما اهمیت بسیار زیادی دارد که می­توانید با استفاده از کلمات کلیدی تأثیرگذار آنرا جذاب بکنید.

 

ارسال نکردن پیامک بی فایده:

ارسال نکردن پیامک بی فایده

باعث تأسف است که بسیاری از کسب و کار­ها به این نکته ساده توجهی ندارند. اگر متن تبلیغاتی شما برای مخاطبینتان مفید نباشد، آنها علاوه بر آن پیام شما به دیگر پیام­های شما هم توجه نخواهند کرد و نسبت به برند شما هم بدبین می­شوند. قبل از ارسال پیامک تبلیغاتی خود حتما خودتان را جای مخاطبان بگذارید و ببینید که آیا این پیام برای شما مفید بوده است یا خیر. پس از اینکار و در صورت اطمینان از جذابیت و مفید بودن آن، حالا می­توانید ارسال پیامک انبوه را انجام دهید.

 

کوتاه و متخصر بودن متن تبلیغاتی:

به احتمال زیاد می­دانید که هر پیامک ماکسیمم 70 کارکتر فارسی را در خود جای می­دهد، پنل پیامکی نیز از این قاعده مستثنی نیست. شاید فکر کنید که اگر جای بیشتری داشتید می­توانستید اطلاعات بیشتری را انتقال بدهید، باید بگوئیم که کاملا اشتباه است. نیمه پر لیوان را بخواهید نگاه بکنید متوجه می­شوید که هیچکس حاضر نیست که یک متن طولانی را راجع به کسب و کار شما بداند پس باید بقدری خلاصه و مفید متن تبلیغاتی خود را بنوسیدید که همه آن­را بخوانند. مثال برای این موضوع محبوبیت توئیتر است که دارای محدودیت 280 کرکتر برای هر توئیت است.

 

مشخص کردن مهلت زمانی:

تحقیقات نشان داده است که القای احساس فوریت و  مهلت زمانی به مخاطبین، تأثیرگذاری کمپین پیامک تبلیغاتی را چندین برابر می­کند. برای اینکار می­توانید از یک تاریخ اتمام برای پیشنهاداتتان استفاده کنید.

 

استفاده از CTA در متن تبلیغاتی:

CTA مخفف عبارت Call to action است که معادل فارسی آن یعنی فراخواندن به عمل. در متن پیامک حتما یادتان باشد از مشتری درخواست­ه‌ایی داشته باشید. اینکار می‌تواند تأثیر باورنکردنی بر روی اثربخشی پیام شما داشته باشد. در صورت رعایت کردن این نکته هنگام ارسال پیامک انبوه بازدهی کمپین تبلیغاتی شما افزایش می‌یابد. به طور مثال از مشتری بخواهید که از وبسایت شما و یا پیج اینستاگرامتان دیدن کند.

 

انتقال حس صمیمیت:

انتقال حس صمیمیت

متخصصان ما در ردپیامک به شما پیشنهاد می­‌کنند که متن تبلیغاتی شما به گونه‌­ای باشد که مخاطب هنگام خواندن آن با شما احساس صمیمیت پیدا کند. این ویژگی هم برای شما و هم برای مشتریانتان در صورت پیاده‌­سازی درست لذت­‌بخش است. به مخاطبین خودتان نشان دهید که برای آن­ها ارزش قائل هستید. به طور مثال می‌توانید در ابتدای پیام خود از نام فرد استفاده کنید. پنل اس ام اس رد پیامک این قابلیت را دارد که با کمترین هزینه و صرف زمان این‌کار را برای شما انجام دهد.

 

چند نمونه متن تبلیغاتی برای ارسال پیامک انبوه ارائه شده توسط تیم ردپیامک:

  1. تخفیف 20 درصدی کت و شلوار الگانس برای خوش­تیپ ترین داماد دنیا! فقط تا پایان هفته فرصت دارید، همین حالا تماس بگیرید.
  2. سارای عزیز بالای 500 تومان خرید کنید و 100 تومان هدیه بگیرید.
  3. از نظافت منزل متنفرید؟ همین امروز تماس بگیرید تا ما بهترین متخصص اینکار را برای شما بفرستیم.
  4. کیک­‌های ما خود را برای شما آماده کرده‌­اند و قول داده‌­اند که 20% برای مشتریان ما ارزان­تر باشند، البته فقط همین امروز.
  5. تا سه نشه بازی نشه! دو پیتزا بگیرید و سومی را مهمان ما باشید.سامانه ردپیامک بهترین متن‌های تبلیغاتی هر صنف را به شما معرفی می‌‎نماید، کافی است بر روی منوی بالا سایت روی گزینه راه‌کارهای تبلیغاتی ویژه اصناف کلیک کرده، و بهترین متن مورد نیاز خود را انتخاب نمایید.

 

نتیجه‌­گیری:

نوشتن متن تبلیغاتی آنطور که به نظر می­رسد کار دشوار و پیچیده­ای نیست. فقط باید خلاقیت به خرج بدهید، با شفافیت صحبت کنید و برای پیامک تبلیغاتی خود برنامه‌ریزی داشته باشید و وقت بگذارید.

اگر برای کسب و کار خود نیازمند ارسال پیامک انبوه هستید، پنل پیامکی ردپیامک می­تواند گزینه‌­ای مناسب برای شما باشد. همجنین سامانه ما برای شما عزیزان شرایطی را فراهم کرده که بتوانید به صورت کاملا رایگان ثبت‌­نام کرده و از خدمات ما استفاده کنید.

در صفحه تماس با ردپیامک انواع روش های ارتباطی با پشتیبانان 24 ساعته مجموعه ما برای شما عزیزان نمایش داده شده است.

آژانس مارکتینگ ردیاک اولین ارائه دهنده خدمات وب مستری مبتنی بر هوش مصنوعی در ایران آماده همکاری با شماست.

 

همچنین شاید دوست داشته باشید!

نظرات کاربران
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *